Autor Wiadomość
-=SaS=-
PostWysłany: Śro 22:10, 04 Paź 2006    Temat postu:

Ja w nowych samochodach wogóle nie widze drapieżności Sad
No może nowe BMW 3 sedan i Ford Mustang
spider911
PostWysłany: Śro 22:03, 04 Paź 2006    Temat postu:

A mnie się podoba jest taki... drapieżny
-=SaS=-
PostWysłany: Śro 22:00, 04 Paź 2006    Temat postu:

Szczerze GTS przed liftingiem bardziej mi podobał. Te nowe lampy VEctry i Astra są takie sobie.
pirattt
PostWysłany: Śro 13:32, 12 Kwi 2006    Temat postu: Opel Vectra GTS : GTS niczym coupe

Opel Vectra GTS : GTS niczym coupe

2006-03-27 16:29
Źródło: mojeauto.pl
Wojciech Traczyk


Od modeli z klasy średniej i w górę oczekuje się przede wszystkim wysokiego prestiżu. Tymczasem Opel Vectra GTS oferuje także nieco więcej dla tych kierowców, którzy gustują w bardziej dynamicznej jeździe.

Skrót GTS to oznaczenie wersji pięciodrzwiowej Vectry, z obniżonym o 20 cm w stosunku do czterodrzwiowego sedana zawieszeniem i bardziej płynną linią bocznych okien. Pod koniec ubiegłego roku Opel Vectra poddany został modernizacji. Oprócz nieznacznie odświeżonego wyglądu nadwozia i deski rozdzielczej, zmieniono ustawienie zawieszenia oraz dodano do gamy benzynowy silnik 2,8 V6 o mocy 230 KM. I właśnie Opel Vectra GTS z taką jednostką napędową trafił na test do naszej redakcji.

Stylistyka - elegancko i sportowo
Główne zmiany zaszły w przodzie Opla Vectry. "Twarz" samochodu nieznacznie jeszcze wyładniała, a to za sprawą zmienionych reflektorów, które nachodzą teraz na błotniki, oraz grilla z szeroką listwą pośrodku z logo Opla. Zmiany te poszły w kierunku ujednolicenia wyglądu wszystkich Opli. Pierwszym modelem o takim przodzie była trzecia generacja Astry.

Bez wątpienia wygląd Vectry GTS jest najładniejszy spośród wszystkich wersji nadwoziowych tego modelu. Decydująca jest tu linia boczna auta, wąska linia okien i wygięty w łuk dach, co nieco "na siłę" może przypominać auta typu coupe. No, może gdyby nie rzucająca się w oczy para tylnych drzwi... Porównując wygląd wersji GTS i standardowego sedana w oczy rzuca się bardziej sportowy charakter tego pierwszego.

Zdięcia z testu modelu Opel Vectra GTS

Wnętrze - niemiecka jakość
O wnętrzu odświeżonej Vectry trzeba powiedzieć, iż jest typowa dla innych modeli niemieckiego producenta. Dosyć eleganckie, solidnie wykonane, ale jednocześnie nie oferujące żadnych dodatkowych wrażeń. Nowością są nowe plastiki, na pierwszy rzut oka przypominające skórę ładnie komponujące się z "aluminiowymi" listwami, lekko zmienione kształty nawiewów oraz wyświetlacza ze wskaźnikami.

Jeśli chodzi o wygodę podróżowania, to narzekać nie powinien ani kierowca, ani przedni pasażer, ani osoby siedzące na tylnej kanapie. Podłokietnik z dwoma schowkami z przodu oraz z tyłu, kierownica ze sterowaniem do radia. Wszystko dokładnie tam, gdzie się tego akurat spodziewamy. Instrukcja obsługi nie jest potrzebna.

Zobacz więcej o modelu Opel Vectra GTS

Bagażnik - nawet na narty
500 litrów pojemności bagażnika przy rozłożonych tylnych oparciach to naprawdę wystarczająco. I na wyjazd całą rodziną na wczasy, i po tygodniowe zakupy. Zmieści się wózek dziecięcy, mały rowerek czy też inny przedmiot o nietypowych kształtach. A jeśli będziemy zmuszeni do przewozu ponadgabarytowych sprzętów domowych, to po złożeniu oparć będziemy mieli do dyspozycji dodatkowe 550 litrów.

Projektanci Opla nie zapomnieli również o miłośnikach śnieżnych szaleństw na nartach. Za tylnym podłokietnikiem schowany został otwór umożliwiający przewóz długich i wąskich przedmiotów.

Jazda - prawie jak w rajdówce
Sześciocylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 2,8 l jest nowością w Vectrze. I od razu trzeba dodać, iż sprawdziła się bardzo dobrze podczas paru dni testów. Ruszanie, przyspieszanie, jazda z dużą prędkością nie stanowiły dużego problemu. mimo stosunkowo dużych gabarytów i sporej masy. No, ale 230 koni mechanicznych nie na darmo czeka na puszczenie w ruch.

Zaskakuje komfort jazdy Vectrą. Dochodzące odgłosy pracy silnika nie męczą, zawieszenie jest nieco twarde, ale utracony przez to komfort nie jest nadmierny. Auto jest stabilne i przyczepne, poprawnie spisuje się na zakrętach pokonywanych z dużą prędkością, nie przechyla się, nie wykazuje tendencji do nad- lub podsterowności. Bardzo precyzyjnie działający układ kierowniczy oraz skrzynia biegów sprawiają, iż samo prowadzenie także jest przyjemnością. Nieco gorzej wychodzi jazda po koleinach, tu Vectra GTS zbyt łatwo poddaje się siłom działającym z zewnątrz.

Dla lubiących największe wyzwania, Opel przygotował specjalny tryb sportowy. Zmiana biegów jest znacznie szybsza, przez to iż silnik szybciej "wkręca się" na wyższe obroty. Układ kierowniczy działa jak gdyby bardziej precyzyjnie, a zawieszenie zostaje jeszcze bardziej usztywnione. Można choć przez chwilę poczuć się, niczym w prawdziwej rajdówce. Jednak, wraz z poczuciem większej mocy, niemalże w oczach opada wskazówka poziomu benzyny...

I jeszcze dwa zdania nt. właśnie spalania Vectry GTS. Decydując się na wersję z 2,8-litrowym silnikiem benzynowym nie sposób oczekiwać jakichś rewelacyjnych wyników. Ciężko osiągnąć wyniki poniżej 10 l/100 km, choć nie jest to niemożliwe do uzyskania. W ruchu miejskim zużycie przekracza 15 l/100 km, zaś w pozamiejskim oscyluje wokół 8,5 litrów.

Podsumowanie - dla lubiących "ostrą" jazdę
Opel Vectra stanowi ciekawe połączenie takich cech jak elegancja, stabilność czy też komfort jazdy, z dynamiką i sportowymi prawie osiągami. 230-konny silnik sprawia, iż wielu pozostaje tylko możliwość przyjrzenia się temu autu od tyłu...

Za 5-drzwiową Vectrę GTS z 2,8-litrową jednostką przyjdzie nam zapłacić minimum 118.700 zł (wersja Cosmo). W tej cenie otrzymamy jednak dość przyzwoite wyposażenie oraz sporą dawkę wrażeń.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group